Tiatordos desde Pendones.

Textos:
-Triquiñuelas.

Ascenso por la Foz de Palombar por el Juacu. Cota máxima 1951mts- cota mínima 761,21 mts.  Distancia 15 km. 
Triquiñuelas 

Dos muyeres que estaban, como ellas dicen, iguando un casoriu.

-Mira, muyer,  en lo tocante á Ramonín, yo nada tengo que decir  de elli.  La rapaza,  pa que tú comprendas, no tien madre; y yo, como soy una tía de las más allegaes, na más razonable y puestu en puntu de que-i dé un conseyu. Dimpués, que ella tire per onde quiera. Pero, si no-í  pinta el casoriu del todu bien, que no se venga lluego cantando nes oreyes que si yo fice ó dexé de facer. 

Pero, entós usté dígame: ¿está conforme con que se case?

-Conforme del tou, non por ciertu, porque ella ya perdió bastante buenes comenencies; pero, como á min en ello non me va ni me vien ni tantu asina, que faga de só capa un sayu, y con so pan se lo comia.

-Pos bien, decía la xente del pueblu que yera por usté por lo que taba parada la boda.

-Daqué de razón non yos faltaba.

-Ya paeció aquelo.

Non, si yo en lo tocante á decir verdá,  nunca pa ello  tuvi pelos ena lluenga.

Vo dicite. La mió sobrina tien dos mil cien riales en hacienda, á más de un cuartu de horru, y el terciu y quintu más de la cuenta de la manda de so madre.

-Non ye tan poco.

-Por eso mesmu; porque non ye tan poco,  plantéme yo, y el domingo dimpués  de misa, llamé al padre del mozu y pregunte-i qué  había de aquelo. ¿Y sabes lo que me  contestó?

-Tá bueno de saber.

-Pos  que so rapaz  abondo tenía co la so persona sin q´además llevare de casa ni un maravedís. 

-¡Miá pá allí!

-Con que ya ves, muyer de l´alma, ¡cómo se vos fegura  que yo voy pasar por éso!

-¿Y entós, qué ficisiti?

-Finqué pies en parea, y primero  i arranco el moñu  que la deje casase, é verdá que sí. ¡Non, pus! ¡Pos yera lo que faltaba! Una rapaza como la mió sobrina que ye tan d´aquello pa tou y con más de  tres mil rialicos de dote,  ¿va casáse con esi demoniu, sin oficiu nin beneficiu, y á más non llevar all matrimoniu, ni el validor d´una perra.

¡Home, quiá! Primero la unvío á servir á Güenos Aires.

-Muncho me choca lo que me dices, porque la familia  del mozu está bastante bien.

-Demasiau bien.

-Entós.

-Ye que tou lo quieren pa sí. La mió fiya toque ni mañana ú otru día, como quien diz, otros mil riales, porque dai el tíu dos nuvielles.

¿Visti nada más justu que el rapaz llevara el carru grande d´escripia  que tienen?

-Claro; ya tenin  pa dir tirando.

-¡Miá qué  milagro. Pos nin éso.

A la sazón se aproxima á ellas una muchacha,  no muy mal parecida. Sin duda es la novia de que hablan.

-¡Milagru que vienes sola, dice la tía de la muchacha: ¿dónde dexasti  ese cazuelón?

-Quedó col padre en mercau del ganau.

Al paecer ya tá conforme con dai una xata  y está vendiendo  otra para los gastucos de la casa. -Non me paez mucho; pero, en fin, del mal al menos.

Y el empedernido corazón de la tía se ablandó con lo de la xata. ¡Todo está en que haya igualdad en el matrimonio!

Cuco. El Oriente de Asturias. Llanes, 17 de Octubre de 1.908. 



















































































































 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Asturias vista por Viajeros siglo XVI -XX

El ñeñu enfermu {Antigüa poesía Asturiana}

Riocaliente (Ardisana)

Aguino - Perlunes

Coya (Piloña). Fotos antiguas

Playa de Barayo

Manifiesto del Hambre

Entradas populares de este blog

La Esfoyeta (Comedia Asturiana)

Asturias vista por Viajeros siglo XVI -XX

Manifiesto del Hambre